Svar på kommentar

Lite väl privat tycker jag! Men kan berätta kortfattat vad som nyligen hänt. Jag fick blodcystor som sprack, och vart då inlagd. Och nu ska jag äta medicin i tio dagar, har för tjock slemhinna i livmodern och misstänkt fastsittande polyper. Ska tillbaka den 12 oktober, om det inte blivit bättre då så kommer jag få göra en skrapning.
 
Polyper = En polyp är en onormal vävnadstillväxt utgående från en slemhinna. Är en polyp neoplastisk så kan den vara elakartad, ordet neoplasi i sig betyder "nybildning av vävnad." Ofta behöver polyper opereras bort.
 
Blodcystor = En cysta på äggstockarna är en samling av vätska, omgiven av en mycket tunn vägg, i en äggstock. Varje äggblåsa som är större än cirka två centimeter kallas en cysta på äggstockarna. En cysta på äggstockarna kan vara så liten som en ärta, eller större än en apelsin. Vissa cystor på äggstockarna orsaka problem, exempelvis blödningar och smärta. Kirurgi kan krävas för att ta bort cystor större än fem centimeter i diameter. ( Mina orsakade blödningar och smärta)
 
Och ååh kära du! Vi blir så glada över att höra sådant där! Massa kramar till dig!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0